L'informem que les seves dades personals seran tractades de conformitat amb els principis de transparència, limitació de la finalitat, minimització de dades, exactitud, integritat i confidencialitat, així com respectant la resta d'obligacions i garanties establertes en el Reglament (UE) 2016/679 de el Parlament Europeu i de Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa a el tractament de dades personals a la lliure circulació d'aquestes dades i d'acord amb la informació que es mostra a continuació:
1.- QUI ÉS EL RESPONSABLE DEL TRACTAMENT?
1.1.- Corresponsables. Els corresponsables del tractament de les seves dades personals són:
- INSTITUT CONDAL D'OFTALMOLOGIA, S.L. (ICO)
Dades identificatives: NIF: B59054163, domicili: 08006 Barcelona, Via Augusta, número 48-54, 2n, inscrita al Registre Mercantil de Barcelona, al tom 30.760, foli 157, full número B-41566. - GESTIÓ I microcirurgia OCULAR, SA (GMO)
Dades identificatives: NIF: A63096861, domicili: 08036 Barcelona, carrer Balmes, núm 253, baixos, inscrita al Registre Mercantil de Barcelona al tom 35.289, foli 207, full número B-262.432. - Lloc Web: https://www.icoftalmologia.es/es/ (en endavant, la 'Web'). (En endavant conjuntament, les 'Societats' o els 'Corresponsables').
Per tant, els Corresponsables es fan càrrec conjuntament de tractar i protegir les seves dades personals. Així mateix, entre les dues societats hi ha formalitzat un acord determinant les seves responsabilitats.
1.2.- Delegat de Protecció de Dades. Pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades a través del següent correu electrònic: dpo@icoftalmologia.es.
1.3.- Centres hospitalaris. Els Corresponsables són titulars conjuntament dels següents centres hospitalaris:
- Nom: ICO·1. Direcció: Via Augusta, 61 (08006) Barcelona
- Nom: ICO·2. Direcció: Via Augusta, 48 2º (08006) Barcelona
- Nom: Clínica CEM. Direcció: c/ Balmes, 253 (08006) Barcelona
2.- AMB QUINA FINALITAT TRACTEM LES SEVES DADES PERSONALS?
Podem tractar les seves dades per a les següents finalitats:
1. Prestació d'assistència mèdica oftalmològica
Les seves dades personals són tractats amb l'objecte de prestar l'assistència mèdica oftalmològica, així com per gestionar adequadament aquests serveis sanitaris, podent englobar:
- Assistència mèdica pels nostres professionals.
- Comunicació via correu postal o electrònic d'índole informativa i / o professional sobre els serveis d'assistència mèdica.
- Gestió de la història clínica.
- Contestació a les seves consultes.
- Gestió de cites i revisions mèdiques.
- Comunicació i recordatori de cites per mitjans electrònics, telefònics i SMS.
- Prestació de servei 'Cita Online' a través del nostre lloc web, si el pacient es registra.
- Emetre justificants de la seva assistència al centre sanitari.
2. Tràmits administratius relacionats amb la prestació de servei sanitari, gestionar la relació contractual amb el pacient i facturació
- Contactar-vos via qualsevol assumpte relacionat amb l'execució del contracte.
- Gestionar el pagament dels nostres serveis.
3. Compliment d'obligacions legals
Pot resultar necessari tractar les seves dades personals amb la finalitat de complir amb els requeriments legals que corresponguin. En concret, per complir amb la legislació en matèria de protecció de dades, tributària, sanitària, etc.
4. Atenció de sol·licituds d'informació, queixa, suggeriment, reclamació, exercici de drets de protecció de dades
Gestionar i tramitar les seves sol·licituds de qualsevol índole, per qualsevol mitjà, incloses les comunicacions telefòniques i / o electròniques.
5. Enviament de comunicacions comercials (Newsletter)
- Si ja és Pacient nostre podrem enviar-li informació relacionada amb els nostres serveis per email, sms o per qualsevol altre mitjà electrònic o físic.
- En cas que no sigui pacient o no tingui una relació contractual amb nosaltres, podem enviar-li comunicacions comercials per via electrònica si ha prestat el seu consentiment exprés al marcar la corresponent casella autoritzant el tractament per a aquesta finalitat en el lloc web. Si bé, en qualsevol moment podrà donar-se de baixa o cancel·lar la seva subscripció a la newsletter.
6. Videovigilància amb fins de seguretat
Els centres sanitaris disposen d'un sistema de videovigilància a través del qual es recapten imatges a temps real dels usuaris de centre. El tractament d'aquestes dades es dóna amb una finalitat exclusivament de seguretat i control d'accés a les instal·lacions.
7. Realització d'enquestes de qualitat
Podrem realitzar accions i enquestes de qualitat destinades a conèixer el grau de satisfacció dels nostres pacients per a la millora dels nostres serveis.
3.- QUINA ÉS LA BASE DE LEGITIMACIÓ DEL TRACTAMENT DE LES DADES?
La base legal que ens permet tractar les seves dades personals també depèn de la finalitat per a la qual els tractem, segons es detalla a continuació:
1. Prestació d'assistència mèdica oftalmològica
- L'execució d'un contracte en el qual l'interessat és part.
- El consentiment explícit que presta en el moment de facilitar les seves dades personals a través dels formularis informatius en paper quan accedeix a qualsevol dels centres hospitalaris o al registrar al nostre lloc web a través del servei de 'Cita en línia' o mitjançant l'apartat Podem ajudar-te?'.
- El tractament és necessari per a fins de medicina preventiva, diagnòstic mèdic, prestació d'assistència o tractament de tipus sanitari així com la gestió dels sistemes i serveis d'assistència sanitària.
2. Tràmits administratius relacionats amb la prestació de servei sanitari, gestionar la relació contractual amb el pacient i facturació
- Tractament basat en l’execució d’un contracte en el que l’interessat es part.
3. Compliment d'obligacions legals
- Tractament necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable als corresponsables del tractament
4. Atenció de sol·licituds d'informació, queixa, suggeriment, reclamació, exercici de drets de protecció de dades
- Quan la seva consulta estigui relacionada amb l'exercici dels seus drets, el tractament estarà basat el compliment d'una obligació legal aplicable als corresponsables del tractament.
- El tractament estarà basat en l'interès legítim dels corresponsables per atendre la resta de sol·licituds o consultes que ens plantegi a través dels diversos mitjans de contacte existents per poder atendre-les adequadament i resoldre les consultes plantejades.
5. Enviament de comunicacions comercials (Newsletter)
- La base legítima per tractar les teves dades amb finalitats de màrqueting és el consentiment exprés al marcar la corresponent casella autoritzant el tractament per a aquesta finalitat en el lloc web.
- La base legítima per tractar les teves dades per aquestes finalitats és l'interès legítim que aquestes comunicacions puguin emparar-se en els supòsits de l'article 21.2 de la Llei 34/2002, de 11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic.
6. Videovigilància amb fins de seguretat
- Compliment d'una missió d'interès públic dels corresponsables basant en la Llei 5/2014 de Seguretat Privada.
7. Realització d'enquestes de qualitat
- Considerem que tenim un interès legítim per analitzar el grau de satisfacció dels pacients ja que entenem que el tractament d'aquestes dades també resulta beneficiós per a ells perquè la finalitat oferir un servei de qualitat i adequat a les seves necessitats.
4.- QUÈ CATEGORIES DE DADES TRACTEM I D'ON OBTENIM AQUESTS DADES?
Les dades personals que tractarem s'inclouen les categories següents:
- Dades identificatives i de contacte de pacients o representants el mateix: nom i cognoms, correu electrònic, DNI o un altre document identificatiu legalment vàlid, domicili, telèfon, signatura, targeta sanitària, número de la seguretat social o mutualitat, entitat asseguradora.
- Característiques personals: estat civil, data i lloc de naixement, edat, sexe, nacionalitat, idioma.
- Dades relatives a la salut: dades integrats en la història clínica del pacient; nombre d'Història Clínica; antecedents familiars i personals fisiològics i patològics; informe d'urgència; descripció de la malaltia; motius de la consulta; proves mèdiques i els seus resultats; assistència d'infermeria; el consentiment informat; document de revocació de consentiment, si escau; informació sobre el diagnòstic; informe d'intervenció quirúrgica; l'informe d'anestèsia; indicació de la procedència, en cas de derivació des d'un altre centre assistencial; servei o unitat en què es presta l'assistència; metge responsable del pacient; comentaris dels professionals sanitaris.
- Dades bancàries: dades de la targeta de crèdit / dèbit, nº de compte bancari en cas d'ingressos, transferències o deutes.
- Dades de navegació i connexió: en el cas que accedeixi al nostre lloc web (cookies, adreça IP, temps de connexió, etc.).
Quan sol·licitem les seves dades en els formularis del Lloc Web i / o en formularis en paper marcarem alguns camps com obligatoris per complir amb les finalitats establertes. Per tant, si no es faciliten els mateixos o no es faciliten correctament, no podran atendre aquestes finalitats. Les dades ens els poden facilitar:
- El propi interessat (pacient) a través del nostre lloc web, a l'emplenar el formulari de petició de 'Cita en línia' o des de l'apartat ‘Podem ajudar-te?’ o, a través del formulari informatiu en paper a qualsevol dels nostres centres o, a través d'altres mitjans com, per exemple, consultes o comunicacions que ens plantegi per mitjans electrònics i / o en paper.
- El seu representant legal o tutor pels mateixos mitjans descrits.
- El personal sanitari.
- La companyia asseguradora del pacient, si s'escau.
- L'entitat que gestiona les cites en línia del Lloc Web.
- Si es tracta d'un pacient estranger, pot haver entitats o ambaixades que ens facilitin les seves dades de contacte per prestar els nostres serveis.
4.- QUI SÓN ELS DESTINATARIS DE LES SEVES DADES I COM LES EMMAGATZEMEM?
4.1. Destinataris. Per complir les finalitats indicades en la present Política de Privacitat, les seves dades poden ser tractades per tercers que actuaran com encarregats de tractament i que estaran obligats contractualment a complir les seves obligacions legals d'encarregat de tractament, a mantenir la confidencialitat i secret de la informació, com ara prestadors de serveis mèdics, d'anàlisis o assaigs clínics, centres de salut, empreses de seguretat, entitats de destrucció de documentació, proveïdors serveis tecnològics i informàtics.
Així mateix, les dades que vostè ens faciliti poden ser comunicades a tercers per al correcte desenvolupament de la relació contractual i / o assistencial entaulada entre el pacient i els Corresponsables, d'acord amb una obligació legal, a l'interès vital de l'interessat o previ consentiment de l'interessat i únicament en els supòsits i als destinataris que a continuació es detallen:
- Entitats asseguradores i mútues, per al correcte desenvolupament de la relació contractual i / o assistencial amb el pacient i la facturació dels serveis prestats.
- Entitats financeres, en el cas que el servei o gestió sol • licitat pel pacient es trobi sotmès a pagament, per al correcte desenvolupament de la relació contractual i la gestió de cobraments i pagaments.
- Proveïdors de material sanitari, pròtesis i implants, per al correcte desenvolupament de la relació contractual i / o assistencial amb el pacient o basant-se l'interès vital de la persona interessada.
- Centres sanitaris per a l'arrendament de quiròfans, per al correcte desenvolupament de la relació contractual i / o assistencial amb el pacient i en base a l'interès vital de la persona interessada.
- Entitats dedicades a posar en contacte al pacient amb els centres sanitaris i / o ambaixades que ens faciliten el contacte de pacients internacionals que volen sol·licitar els nostres serveis, per gestionar la relació contractual i / o assistencial amb el pacient.
- Administracions Públiques, Jutges, Tribunals, Forces i Cossos de Seguretat, en cas d'obligació legal.
4.2. Transferències Internacionals. Les dades que recollim sobre vostè s'emmagatzemen dins de l'Espai Econòmic Europeu ( 'EEE'). No obstant això, si es tracta d'un pacient que resideix fora de l'EEE o si té un contracte d'assegurança amb una asseguradora situada fora de l'EEE, es poden transferir i tractar les seves dades personals a territoris situats fora de l'EEE en què no hi hagi una decisió d'adequació per part de la Comissió, ni garanties adequades i la legislació no ofereixi un nivell de protecció de dades equivalent a el de la Unió Europea. Com per exemple, en el cas que vulgui sol·licitar els nostres serveis, pot haver entitats dedicades a posar-lo en contacte amb els centres sanitaris i / o ambaixades de el país on resideix que ens facilitin les seves dades personals, així com entitats asseguradores per a la gestió del pagament dels serveis prestats, en els casos en què tingui contractada una assegurança amb una entitat situada fora de l'EEE.
En els casos en què la transferència es realitzés a un país la legislació no ofereix un nivell de protecció de dades equivalent a el de l'EEE, seria necessari el seu previ consentiment explícit.
En qualsevol cas, l'informem que aquestes comunicacions només es produeixen amb l'objecte de gestionar la relació contractual amb el pacient i facilitar el pagament dels serveis assistencials prestats, de manera que si s'oposa a elles, el contracte no podrà realitzar-se i les entitats asseguradores no podrien tramitar el pagament dels serveis assistencials rebuts ja que no podrien validar la prestació de servei per part de centre sanitari.
5.- DURANT QUANT TEMPS CONSERVEM LES DADES?
Amb caràcter general, només es conservaran les seves dades durant el temps estrictament necessari per a la finalitat per la qual van ser recollides, tal com s'indica a continuació:
- Prestació d'assistència mèdica oftalmològica: com a mínim 15 anys des de la data d'alta de cada procés assistencial. Així mateix, la història clínica es conservarà quan hi hagi raons epidemiològiques, d'investigació o d'organització i funcionament del Sistema Nacional de Salut.
- Tràmits administratius relacionats amb la prestació de servei sanitari, gestionar la relació contractual amb el pacient i facturació: durant el termini que es mantingui la relació contractual.
- Compliment d'obligacions legals: durant el temps establert en la legislació aplicable en cada cas.
- Atenció de sol·licituds d'informació, queixa, suggeriment, reclamació, exercici de drets de protecció de dades: durant el temps necessari per atendre la seva sol·licitud.
- Enviament de comunicacions comercials (Newsletter): seran conservats fins que l'usuari no revoqui el seu consentiment, es doni de baixa de la newsletter i / o exerceix els drets d'oposició i / o supressió.
- Videovigilància amb fins de seguretat: durant un termini màxim de 30 dies, llevat que els corresponsables del tractament tingués coneixement d'algun fet que pugui ser rellevant per a una actuació judicial posterior.
- Realització d'enquestes de qualitat: durant el temps que procedim a realitzar l'enquesta.
Transcorreguts els terminis anteriors, les seves dades personals es bloquejaran i quedaran a disponibles tan sols a sol·licitud de jutges i tribunals, el ministeri fiscal o les administracions públiques competents els anys necessaris per complir amb les obligacions legals i, transcorregut aquest termini, seran completament suprimits.
6.- QUINS SÓN ELS SEUS DRETS I COM ELS POT EXERCITAR?
6.1. Drets. La nostra normativa de protecció de dades li confereix una sèrie de drets en relació amb el tractament de dades que impliquen els nostres serveis que podem resumir en els següents:
- Dret d'accés: saber quin tipus de dades estem tractant sobre vostè.
- Dret de rectificació: poder sol·licitar la modificació de les seves dades per ser aquests inexactes.
- Dret de supressió: sol·licitar la supressió de les seves dades quan el tractament ja no sigui necessari per a la finalitat per a la qual els necessitàvem.
- Dret de limitació: el marcatge de les dades de caràcter personal conservats per tal de limitar el seu tractament en el futur.
- Dret d'oposició: sol·licitar el cessament en l'enviament de comunicacions comercials.
- Dret de portabilitat: permet a l'interessat poder rebre les seves dades personals en un format estructurat, d'ús comú i de lectura mecànica per traslladar, copiar o transmetre a un altre responsable.
6.2. Dret a retirar el consentiment. Vostè podrà revocar el consentiment prestat, notificant-via correu electrònic a dpo@icoftalmologia.es o enviar un escrit a qualsevol dels corresponsables a ICO, Via Augusta, 48 2º (08006) Barcelona o GMO, c / Balmes, 253 (08006) Barcelona.
6.3. Dret a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat de dades. Vostè també té dret a sol·licitar que no es dugui a terme un tractament de dades de caràcter personal que impliqui per part dels Corresponsables una presa de decisions que els afecti significativament i que es realitzi de forma automàtica i sense intervenció humana.
6.4. Exercici dels drets. Les societats garanteixen l'adopció de les mesures necessàries per a assegurar l'exercici d'aquests drets gratuïtament. Per a l'exercici dels drets ha de dirigir-nos una comunicació escrita a través de correu electrònic a l'adreça dpo@icoftalmologia.es especificant el dret que desitja exercitar o enviar un escrit a qualsevol dels Corresponsables a ICO, Via Augusta, 48 2º (08006) Barcelona o GMO, c/ Balmes, 253 (08006) Barcelona. Així mateix, l'informem que podeu demanar la tutela dels seus drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb seu al Carrer de Jorge Juan, 6, 28001 Madrid. Podrà sol·licitar a qualsevol dels Corresponsables el formulari tipus corresponent per a exercitar la seva sol·licitud.
6.5. Dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Així mateix, l'informem que podeu demanar la tutela dels seus drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb seu al Carrer de Jorge Juan, 6, 28001 Madrid.
7.- CANVIS EN LA POLÍTICA DE PRIVACITAT.
La nostra Política de Privacitat és subjecta a canvis periòdicament. L'última versió de la nostra Política de Privacitat la trobarà en el nostre lloc web.